Нормативна база

 

Нормативна база


Нормативна база
 Одним із головних інструментів керівника закладу освіти щодо управління психологічною службою є планування. Орієнтирами у плануванні роботи практичного психолога і соціального педагога закладу освіти виступають нормативно-розпорядчі документи. З іншого боку, перспективне та річне планування діяльності закладу освіти є важливою підставою узгодження плану діяльності фахівців психологічної служби із потребами закладу освіти.
Отже, надаємо перелік нормативної документації для використання у роботі практичними психологами і соціальними педагогами, а саме:
Накази МОН
Наказ МОН «Про проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Профілактичні програми» від 01.10.2018 № 1044.
Наказ МОН «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення,  реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами і службами» від 02.10.2018 № 1047.
Наказ МОН «Про створення робочої групи з розроблення нормативно-правових актів щодо забезпечення діяльності психологічної служби у системі освіти України»  від 07.02.2019 № 146.
Наказ МОН «Про проведення дослідно-експериментальної роботи за темою «Проектне управління особистісним розвитком учнів в освітньому середовищі об’єднаних територіальних громад на 2018-2023 роки» від 21.03.2019 № 387.
Наказ МОН «Про результати ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Профілактичні програми» від 02.05.2019 № 593.
Наказ МОН «Про деякі питання організації навчання фахівців  інклюзивно - ресурсних центрів» від17.05.2019 № 671.
Листи МОН
Лист МОН «Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України» від 21.08.2018 № 1/9-529.
Лист ІМЗО «Про внесення змін до програм курсів (спецкурсів) підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо запобігання та протидії домашньому  насильству від 12.09.2018 № 22.1/10-3224.
Лист МОН «Про проведення у 2018-2019 роках Всеукраїнського моніторингового дослідження стану виконання у системі освіти законодавства щодо протидії торгівлі людьми» від 18.09.2018 № 1/9-557.
Лист МОН «Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей» від 30.10.2018 № 1/9-656.
Лист  МОН  «Про  перелік  навчальної  літератури,  рекомендованої Міністерства освіти і науки України для використання у закладах освіти» від 12.11.2018 № 1/9-690.
Лист ІМЗО щодо практичного використання навчально-методичного посібника,  онлайн-курсу  «Підготовка  вчителів  до  розвитку життєстійкості/стресостійкості у дітей в освітніх навчальних закладах  від 28.12.2018 № 22.1/10-6804.
Лист МОН «Про апробацію документації працівників психологічної служби у системі освіти України» від 29.12.2018 № 1/9-793.
Лист ІМЗО щодо курсів підвищення кваліфікації практичних психологів і соціальних педагогів у 2020 році від 27.05.2019 № 22.1/10-2045.
Перелік  документів  нормативно-правового  забезпечення  фахівців психологічної служби у системі освіти України розміщено на сайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» за посиланням, що постійно оновлюється та доповнюється:  https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno- pedahohichna-robota/informatsijna-baza-psyholohiv-ta-sotsialnyh-pedahohi/
Звертаємо увагу, що у 2019-2020 н.р. продовжується Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» (наказ Міністерства освіти і науки України від 31травня 2018 року № 555, зареєстрований в Міністерстві юстиції України  26 червня  2018  року  за  №  744/32196.)  (електронний  реєстр  доступу:  http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0744-18).
Метою конкурсу є виявлення та поширення кращого досвіду, оптимізація інноваційної  діяльності  працівників  психологічної  служби,  підвищення професійної компетентності, якості програм, реалізації творчого потенціалу,  престижності професії практичних психологів та соціальних педагогів.
Конкурс проводитиметься щорічно на засадах відкритості, прозорості та гласності за однією номінацією, визначеною організатором, у три етапи окремо для практичних психологів та соціальних педагогів:
Номінацією цього року є корекційно-розвиткові програми, що спрямовані на попередження та корегування проблем, труднощів, подолання шкідливих звичок, негативних емоційних станів, усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці, подолання різних форм девіантної поведінки, адаптацію до умов навчання і життєдіяльності тощо.
Форма проведення конкурсу – заочна.
Отже, керівникам обласних, районних, міських управлінь освіти і науки у новому навчальному році необхідно інформувати керівників закладів освіти та вжити заходів щодо проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі».
Фахівцям психологічної служби необхідно усвідомити свою важливу роль у період змін та впровадження інновацій у систему освіти, організувати такий психолого-педагогічний супровід освітнього процесу, за якого всі його суб’єкти зможуть розкрити свій освітній потенціал. У контексті радикального оновлення системи освіти психологічна служба сучасного закладу освіти як ніколи покликана сприяти покращенню умов для розвитку кожного суб’єкта освітнього процесу, здійснювати психологічну підтримку й надавати допомогу всім учасникам освітнього процесу.
Отже, у 2019-2020 навчальному році керівникам обласних, районних,  міських департаментів (управлінь, відділів) освіти і науки, інститутів післядипломної освіти для організації належного психологічного, соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу необхідно вжити заходів:
 стовідсоткове забезпечення закладів освіти, у тому числі навчально- методичних  центрів/кабінетів/лабораторій,  методистами,  практичними психологами, соціальними педагогами та забезпечення їх кабінетами;
 сприяти забезпеченню ставками практичного психолога та соціального педагога у закладах освіти відповідно до нормативної потреби на рівні міста (району).
 розглянути на колегіях питання про стан і розвиток психологічної служби в місті, районі, області;
покращання  методичного  забезпечення  діяльності  працівників психологічної служби, у тому числі і в закладах освіти новостворених територіальних громад;
 проведення з керівниками закладів освіти спеціальних занять, семінарів,  тренінгів щодо надання інформації про функціональні обов’язки працівників психологічної служби, нормативно-правові засади їх професійної діяльності, розподілення робочого часу та роль у забезпеченні високої ефективності освітніх реформ;
 організація та проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі», в тому числі моніторингових досліджень;
 впровадження шкільних служб порозуміння в закладах освіти;
 організація надання допомоги постраждалим внутрішньо переміщеним учням їхнім батькам та членам родини в адаптації до нових умов проживання і навчання, дітям і сім’ям учасників АТО;
 психологічне і соціально-педагогічне забезпечення та супровід інклюзивного  навчання  дітей  з  особливими  освітніми  потребами,  консультативна і просвітницька робота з батьками;
 забезпечення захисту прав і свобод дітей, створення безпечного середовища (запобігання насильству в учнівському колективі та домашньому насильству);
 посилення профілактичної роботи щодо протидії торгівлі людьми;
 підвищення фахової компетентності педагогічних працівників;
 налагодження співпраці з громадськими організаціями.

Комментариев нет:

Отправить комментарий